PhotoChallenge2017

Concurso universitario con el tema “Poder Femenino” ofrece $6000 a la mejor fotografía artística. Cada día, millones de mujeres luchan la batalla por igualdad e igualdad de género, buscando otorgar a las mujeres el poder de participación social, política y económica, así como en todas las otras esferas de la sociedad.
En apoyo a esta causa, Jak&Jil (un sitio web de mucca.co) está lanzando PhotoChallenge 2017, un concurso académico, que otorgará 10000 reales a la fotografía que mejor represente la lucha de las mujeres por el empoderamiento femenino.
Las fotos enviadas serán evaluadas y juzgadas por un comité interdisciplinario, compuesto de fotógrafos, periodistas, y académicos del área, quienes tomaron en consideración criterios tales como originalidad, creatividad, y adecuación al tema.
La fotografía ganadora recibirá $6000, de los cuales $3000 serán entregados al autor de la fotografía y $3000 serán donados a una de las ONG que defiende la causa, dependiendo de la elección del ganador.
Las inscripciones para el PhotoChallenge 2017 son desde el 7/01/2017 al 30/11/2017 y deben realizarse exclusivamente a través de internet, en el sitio oficial del concurso, aquí: ver más información.

Convocatoria: Chicas Poderosas BOGOTÁ 2017 – Tu tienes el poder de elegir

Chicas Poderosas, en alianza con, OXFAM, la Universidad de Santo Tomás, First Draft y la Universidad de Harvard, convoca a periodistas, diseñadores y programadores interesados en ser parte de Chicas Poderosas Bogotá 2017, una jornada de mentoría, entrenamiento y trabajo en equipo para el desarrollo de un proyecto periodístico sobre el uso de redes sociales en el cubrimiento de las próximas elecciones

Periodismo en realidad aumentada

Vea en vivo Periodismo en realidad aumentada

Robert Hernandez

Robert Hernandez
Associate Professor of Professional Practice

Expertise: Changing News Industry, Ethics, IDEA, Information and Communication Technologies, New Media, Online Journalism, Popular Culture, Practice of Journalism, Social Media

Robert Hernandez, one of the few true veterans of Web journalism, has made a name for himself as a journalist of the Web, not just on the Web. His primary focus is exploring and developing the intersection of technology and journalism – to empower people, inform reporting and storytelling, engage community, improve distribution and, whenever possible, enhance revenue. He describes himself as a mad scientist of journalism.

He believes in “open source,” sharing knowledge and experiences among journalists. To that end, he has taken the leading role in uniting and building a community of digital journalists and technologists, as a national board member of the Online News Association, the leading organization focused on developing digital journalism. He’s also a co-organizer of the Los Angeles chapter of Hacks/Hackers, an international network of journalists and technologists that is rethinking the future of news and information.

Many journalists know him as the co-founder of #wjchat, a weekly forum on Twitter that engages participants from around the world. This virtual gathering is perhaps the best example of his commitment to collaboration and crowdsourcing. Others know him as the intrepid questioner who asked AOL’s chairman and CEO if Patch.com is “evil.”

Hernandez also is passionate about diversity in journalism. He is co-chair of programming for the UNITY conference (Las Vegas, August 2012) and is a lifetime member and former board member of the National Association of Hispanic Journalists.

As director of development for The Seattle Times, where he worked from 2002 until 2009, he helped shape and execute the vision for the Web site and company, leading a team of engineers and designers in creating innovative tools and applications for readers as well as staff. He also worked as a Web designer and consultant for El Salvador's largest daily newspaper site, La Prensa Gráfica, Web producer for The San Francisco Chronicle and online editor of The San Francisco Examiner.

He lives in Los Angeles with his wife of more than 10 years, young son and Boston Terrier. He hopes to restore his 1960 Volvo 122 that the freeways of Los Angeles killed one extremely hot summer day.

Find out more about Hernandez at www.webjournalist.org or follow him on Twitter at @webjournalist.

Recent blog posts:

Those required courses (including the digital ones) in journalism school are there for a reason (10/23/2013)

What journalists need to know about the power of code (9/25/2013)

My Google Glass app ideas for different news orgs (5/24/2013)

A plea: Why you should not leave journalism (3/28/2013)

Reboot journalism school? Take control of your education instead (9/24/2012)

Tomado de: http://annenberg.usc.edu/faculty/journalism/robert-hernandez

Oferta de clases Ceper 2017-2

Para más información escríbenos al siguiente correo: Esta dirección electrónica esta protegida contra spambots. Es necesario activar Javascript para visualizarla

“El anti – intelectualismo es simplemente poderoso”: Joan Scott.

Feminismo, educación y la situación de Estados Unidos con Trump, desde la óptica de la historiadora Joan Scott.

<< Inicio < Anterior 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Siguiente > Fin >>